Tuesday, July 1, 2014

Buddha Zee Tv


"සත්‍ය කතා - පුරුෂාර්ථ කතා
සුනෝ සුනෝ සිද්ධාර්ථ කතා...."

ඔබට මතකද මං කිවුව ලංකාවෙ දෙරණ නාලිකාවෙ යන ශ්‍රී ගෞතම සම්බුද්ධ කියන ඉන්දියානු ටෙලි නාටක මාලාව ඉතා ලස්සනයි කියා. අද කියන්න යන්නෙ එයිටත් වඩා ලස්සනයි එම ඉන්දියානු ටෙලි කතා මාලාව * බුද්ධා * කියා හින්දි බසින් Zee Tv එකේ විකාශනය වෙන්නක්. එය යූ බටෙන් ඔබට නැරඹිය හැකියි.

අපි ඉතිහාසයෙන් අසා දැනගත් දේට වඩා කොයිතරම් පරස්පරදැයි දැනෙන්නේ එය බලද්දී. පොඩි උදාහරණ ගත්තොත් අපි දන්නෙ දෙව්දත් යශෝදරා දේවියගෙ අයියා කියා. නමුත් මේ කතා මාලාවෙ දෙව්දත් අමිතෝදනගෙ පුක්‍රයා. සිදුහත්ගෙ අයියා කෙනෙක්. දෙව්දත්ගේ සිදුහත් පිලිබද වෛරය කුඩා කල සිටම පටන් ගන්නව. එකක් කපිලවස්තුවෙ සිංහාසනය සදහා. එය අමිතෝදනත් ඇගේ බිසවත් ඉතා සියුම් කපටි යුද්ධ කරමින් තම පුතුට ලබා දෙන්නට වෑයම් දරන්නක්. ඉතින් ඇත්තටම ප්‍රාෙයා්ගිකව බැලුවම එය හරියි කියා මට හිතෙනව.

යශෝධරාව සිදුහත්ට විවාහ කරදෙන්න තිරණය කරන වෙලාවෙත් දෙව්දත්ගෙ නම කියනව දෙව්දත්ගෙ අම්මා. එතනත් තරගයක්. ඒ තරගයෙන් සිදුහත් දිනනව ස්වයංවරයත් තියල. සිදුහත් ගිහිගෙයින් නික්ම ගියත් දෙව්දත් යශෝධරාව පිලිබද ආශාව අත් අරින්නෙ නැහැ. ඉතින් මේ දේවල් ඇත්තටම පිලිගන්න හැකියි. සංසාරෙ පුරා වෛරක්කාරයෙක් වුනත් එකපාරට යශෝධරාවගෙ සහෝදරයා වී පලිගන්නවට වඩා අමිතෝදනගෙ පුතා වී වෛරය මේ ආත්මයේ ඇතිවීම..

අනෙක් කරුණ අපි හැමදාම සිදුහත්ට බැන්නා ළමයෙක් එක්ක ළමය ඉපදුනු දාම ගැණිව දාල ගියා කියල. එය මොනතරම් බොළදද කියා හිතුණෙ මේ නාටකය බලන විට. එතනදි රාහුල ඉපදිලා යම් කාලයක් ගිය පසු නහී නගර් දැකල සිදුහත් කළකිරිමෙන් ඉදල යශෝධරාට මේ දේවල් කියනව. මගෙ ප්‍රශ්ණය දුක නැති කිරිමේ මාර්ගය හොයාගන්න එක කියල. යශෝදරාව කියනව ඔබ යන්න. ඔබේ ප්‍රශ්ණයට පිළිතර ලැබුණම ආපසු එන්න කියල. සිදුහතුත් ඒ දේම කියනව. මගේ ප්‍රශ්ණෙට පිලිතුර ලැබුණම මම ආපසු එනව කියල.

ඉතින් යශෝදරාවගෙ දෙමාපියන් ඇවිදින් සිදුහත්ට බනිනව. ගැනිවයි දරුවයි දාල ගියා කියල. නමුත් යශෝදරාව කියනව මට කියල ගියෙ මමයි යැවුවෙ කියල. සිදුහත්ව නිවැරදි කරනව. ඇත්තටම එය නොවේද නිවැරදි. මන්ද බුදුන් වහන්සේ කෙනෙක් වෙන්න සිටින අයෙක් අර ලෙස කටයුතු කරයිද..? අපේ සාහිත්‍යෙය අපි පලු යනකම් ගැනියි දරුවයි දාල ගියා කියල සිදුහත්ට බනිනව..

ඉතින් ඔය වගේ නොයෙකුත් දේ වල් පිලිගත හැකි එම කතා මාලාවෙ තියෙනව. මෙය කතාවක් කියල මම දන්නව. ඒත් අපි දන්න ඉගෙන ගෙන තියෙන කතාවට වඩා හාත් පිසින් වෙනස්. නිවැරදියි කියා මට හිතෙනව.

ඉතින් ඔබට මම මේ හින්දි කතාව බලන්න කියෙන්නෙ ඇයිද දන්නවද? ලංකාවෙ යන්නෙ අර කතාව කපල කොටල එඩිට් කරල විනාඩි විස්සක ප්‍රමාණයට. නමුත් හින්දි කතාව විනාඩි හතලිස් පහකට ආසන්නව යනව. ඉතින් ලංකාවට ගැලපෙන ලෙස ප්‍රති නිර්මාණය කරපු දේට වඩා අර කතාව බොහොම රසවත්. විදින්න හැකියි.

මම හිතනව ඉතාමත් සාර්ථකව නිර්මාණය කරල තියෙන ටෙලි කතා මාලාවක් කියල. ඔබත් නරඹා බලන්න.
 
 

No comments:

Post a Comment